Dag 9 (4 maart) Amsterdam

Klik Hier voor de foto’s van dag 9

Aanbreken doet die vrijwel altijd en ook eerder dan gedacht: de laatste reisdag!!. Gisteren hadden we de meeste zaken opgeruimd en vandaag moesten we nog even kort inpakken. We waren helaas de kofferweger vergeten dus we moesten het maar op gevoel. Mmmm … net iets minder dan 20 kg dachten we. Daar moest nog wat bij kunnen en dat was ook de bedoeling. We hadden inmiddels besloten om naar een outlet ten noordwesten van Washington in Clarksburg te gaan. Dit zou ongeveer een uurtje rijden zijn zodat we om 9 uur zouden moeten vertrekken om om 10 uur bij de outlet te zijn. Dat gaf ons nog mooi de gelegenheid om nog lekker even te ontbijten. Toen we eenmaal alles gereed hadden was het tijd om de auto te gaan pakken. Na een snelle checkout in ons prima hotel was dit ook snel geregeld en gingen we op weg.

Omdat de rivier de Potomac tussen de staten Virginia en Maryland een natuurlijke grens vormd konden we kiezen tussen twee routes die beide met een omweg in Clarksburg zouden uitkomen. We kozen (samen met onze TomTom 😁) voor de rustige en landelijke route. Dit was geen verkeerde keuze want onderweg bleek de weg door het een na het andere fraaie landschap te lopen. Ook reden we door een heuvelachtig gebied met heel fraaie typisch Amerikaanse houten huizen. Hieruit bleek maar weer dat het rijden in een willekeurig landelijke omgeving  een hoop kijkplezier onderweg kan opleveren.

Na ongeveer een uur kwamen we in Clarksburg aan en bleek de Outlet vrijwel nieuw! maar ook uitgestorven te zijn. Het was welliswaar precies 10:00 maar blijkbaar moesten de klanten deze (in oktober 2016) geopende outlet nog vinden. Gezien de tijd liep Daan onmiddellijk naar zijn favoriete winkel (zie foto) en had binnen een half uur zichzelf een nieuwe garderobe aangemeten.

De creditkaart werd er moe van zullen we zeggen 🙂. Hierna werden er nog twee paar schoenen aan toegevoegd en was het al weer tijd om verder op pad te gaan. We moesten ten slotte om 18:30 deze dag vliegen en het doel was toch wel om 16:00 op de luchthaven te staan. De highway naar Newark toe was vanwege het bezoek aan de outlet een andere dan de heenweg. Ook geen verkeerde keuze echter want deze weg is een stuk rustiger en relaxter te berijden dan door/langs de steden Baltimore en Philadelphia te rijden. Daarbij is deze highway ook nog tolvrij dus voor de geïnteresseerden die van New York naar Washington willen rijden is deze route een aanrader. Onderweg stopte we nog op verzoek van Daan bij de concurrent van zijn werkgever de Burger King en aten deze keer een lekker broodje kip. Ondertussen kwamen wat bezorgde berichten uit Nederland op WhatsApp binnen. Reisvriend “TravelKarl” vroeg zich af of we onze vlucht wel zouden halen. Mmm toch tijd zat? Gelukkig bleek hij zich later een uur 😂 vergist te hebben. De rest van de route bleef het rustig en om precies 4 uur reden we onze huurauto terug in de Rental Car Return.

Een korte inspectie leverde gelukkig weer het bewijsje van $0 op en konden we in de AirTrain stappen die ons naar terminal C bracht. Eenmaal daar aangekomen konden we via een halve self-check-in onze koffer wegen en van een label voorzien. Hierbij bleek dat we uiteindelijk een halve kilo teveel aan outletzaken in de koffer hadden gestopt. Door deze overbagage maar te promoveren tot handbagage hadden we dit probleem ook snel opgelost. Hierna snel nog even de koffer afgegeven bij de bagage-dropoff balie om vervolgens een rij voor de security te gaan trotseren. Uiteraard waren al onze meegebrachte spullen weer vliegtuigproof zodat we uiteindelijk 1,5 uur voor onze take-off, onze tijd konden gaan doden met internetten? 🙃 Het boarden startte keurig op tijd en verliep gelukkig vlot. Nadat Daan tevreden vaststelde dat ook deze keer zijn stoel van USB en 230V was voorzien verbruikten we nog even onze laatste data om te whatsappen met het thuisfront.

Zelfs het vertrek van de vlucht verliep volgens planning en binnen de kortste keren hadden we al weer onze maaltijd (kip 😋🐔)voor ons staan. De vlucht verliep daarnaast allerminst rustig omdat we toch wel bovengemiddelde hoeveelheid turbulentie tegen kwamen. Daar wij beiden van pretparken houden konden we ook deze “attractie” prima trotseren 😂. Toen eenmaal de landing werd ingezet bleek dat we zelfs een krap half uur vroeger zouden landen. Gelukkig had daar het thuisfront ook al ervaring mee dus die zouden op tijd op de luchthaven aanwezig zijn. Na de landing duurde het nog geruime tijd voordat onze bagage op de band lag maar gelukkig was onze koffer ook deze keer meegereisd. Onze Nederlandse taxichauffeurs stonden keurig op ons te wachten en binnen de kortste keren reden we alweer de rondweg van Antwerpen op. Onze reis was  nu ten einde 😢maar we hebben er wel super leuke herinneringen aan over gehouden. Beide steden zitten bomvol met bezienswaardigheden en zijn echte aanraders voor een bezoek. Wij hebben in ieder geval nog lang niet alles gezien en vermoedelijk zullen we New York en Washington DC hopelijk nogmaals bezoeken. Iedereen bedankt voor het meelezen en tot de volgende weblog (3 weken USA/Canada in september dit jaar zijn alweer geboekt 😊🇨🇦🇺🇸)