Dag 6 (1 maart) Washington

Klik Hier voor de foto’s van dag 6

Om zes uur werden we al wakker en het voelde alsof we overreden waren door een tank. We waren wakker, maar eigenlijk wilden we nog best wel slapen tot ver in de middag. Gert ging er als eerste uit en begon de laatste zaken in te pakken want we moesten vandaag erg vroeg op Newark International Airport zijn. De huurauto zou namelijk al vanaf 9:00 uur op te halen zijn en we wilden natuurlijk zo vroeg mogelijk in Washington DC aankomen. De reis naar Washington zou, gezien de afstand van bijna 400 Km, aardig wat uurtjes gaan duren. Daarnaast waren de weerberichten zodanig dat regen deze dag onvermijdelijk zou zijn. Nadat de boel was ingepakt gingen we maar liefst om kwart over zeven uit checken. Vlug gingen we naar de metro en stapten we bij station Cortland Street weer uit.

De straat oversteken was genoeg om bij de station de Oculus te komen en vanuit hier konden we de Path Train naar het Penn Station Newark nemen. We hebben een kaartje gekocht en liepen naar de trein die al klaar stond. Vrij snel daarna vertrok deze om een klein half uur later in Penn Station Newark aan te komen. Ook hier kochten we weer kaartjes om met de Amtrack trein naar de eerste halte van de gratis AirTrain te reizen. Blijft overigens raar dat voor een half uur “Path Train” slechts $2,75 moet worden betaald en voor slechts 10 minuten met de Amtrack trein maar liefst $8,25 moet worden afgerekend.

De AirTrain bracht ons uiteindelijk naar halte P2 waar we bij Dollar Car Rental onze huurauto op konden halen. Blijft ook hier altijd een hele uitdaging om met heel veel keer “NO” duidelijk te maken dat je niets extra’s wil hebben bij de reeds betaalde huurauto  🙂 .  We kregen (zoals verwacht) 🙂  weer een veel grotere huurauto mee dan het bestelde exemplaar. Een Kia Sportage met 4-wheel aandrijving.

We gingen hierna snel op pad omdat we natuurlijk nog de nodige kilometers moesten rijden. Al eerste reden door de bekende Amerikaanse  stad Philadelphia. Een klein maar mooi centrum met wolkenkrabbers markeerde deze stad en we legden dit natuurlijk op foto vast.

Ons volgende doel was het bezoeken van een Mall in Wilmington in de staat Delaware. Hierin bevond zich in ieder geval een Apple Store en Daan wilde hier kijken of die nieuwste Apple in-ear koptelefoon te koop waren. Voordeel van deze  staat Delaware is dat er geen! Salestax gerekend wordt. Alle aankopen zijn op die manier een stuk goedkoper dan elders in Amerika. Na het bezoek aan de Apple Store besloten we voor de lunch naar ons favoriete restaurant, de Cheesecake Factory, te gaan. We namen hier vervolgens uitgebreid de tijd omdat we eigenlijk geen andere dingen dan reizen op het programma hadden staan.

Een steak en heerlijk verse hamburger verder, liepen we even later  weer naar buiten. Daar bleek inmiddels de 25 25!!! graden (celcius) te zijn gepasseerd en kwam zelfs de zon voorzichtig door de bewolking heen. Prima moment om weer in de auto te stappen  , dachten we. Nu reden we richting Baltimore om uiteindelijk in Washington DC aan te komen. Omdat we , zoals gezegd, genoeg tijd hadden was een route zonder tolwegen in onze TomTom gezet. Gevolg was dat we in Baltimore een korte rit door de stad maakten waardoor we weer de nodige foto’s voor onze collectie konden maken.

Inmiddels was het einde van de middag in zicht en werd het op de highway steeds drukker en drukker. We waren nu ter hoogte van de ring van Washington DC aanbeland en moesten het laatste deel van de route nog afleggen. Dit bleek een bijzondere ervaring:

Ons hotel ligt dichtbij het vliegveld Dulles Airport International en de highway daarnaar toe bestaat uit een tollroad. Uitzondering  is daar echter dat de Dulles Airport Access Road, die hier parallel aan loopt, wel tolvrij is. Onze TomTom had daarom bedacht dat we via deze gratis weg naar de Airport zouden rijden en daar ter plaatse een ronde over de airport moesten rijden om vervolgens naar ons hotel te kunnen gaan. We waren natuurlijk erg sceptisch maar het werkte perfect 🙂 Een aanrader dus voor iedereen die deze combinatie nodig heeft. Bij aankomst in het hotel bleken we weer een super grote kamer te hebben inclusief grote zitkamer en dito bedden. Nadat we lekker hebben geluierd gingen we snel slapen omdat morgen weer een drukke dag op het programma staat.